Lebih Baik...

بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم



Kalau patah-patah perkataan kita tidak berfaedah dan tidak ada hasilnya, lebih baik diam sahaja. Bila kita diam banyak perkara yang sempat kita nilai, perkara yang pertama kita perlu nilai ialah apakah aku bermanafaat pada masyarakat, atau aku perosak masyarakat. Perkara kedua yang boleh kita nilai ialah masyarakat, apakah mereka boleh merosakkan kita atau kita dah sedia rosak. Bak kata kawan-kawan "rosak dalam telur lagi'. Jadi muhasabah diri lebih baik dari tukang muhasabah untuk kerja buat orang lain. Jadi hidup dan pekerjaan biarlah munasabah dengan perangai. - Cikgu Mohd Nasir.
Comments
3 Comments

3 comments:

# written by Anonymous

ada dalam perlembagaan malaysia, "hak untuk bersuara dan berpendapat". mintak maaflah, tapi cuba mengawal tetamu internet berkomen adalah seperti membina rumah tanpa bunbung, dan tiap2 hari berharap tidak hujan.

# written by amy

tapi kalau dah ribut yg melanda tak kan kita nak dok diam je dlm rumah.....hmmmmm

# written by Anonymous

saya faham maksud ckgamy, dan saya harap amy faham maksud saya.
pada pendapat saya, mr-x yang memgangu aimi dan warga LP, akan kembali. berkemunkinan besar sasarannya, ckg aieen. ada juga kemunkinan bahawa ada pengunaan "maxxc" pada blog2 LP untuk menimbulkan benci. harap maklum.
selamat berpuasa.

Post a Comment

Kepada Pelawat Yang Budiman,

Jika anda terpaksa menggunakan "Anonymous" sebagai pengenalan diri, sila letakkan nama anda atau nama samaran pada penghujung komentar anda. Ini adalah sebagai tanda keikhlasan anda memberi komen atau ulasan.

Terima Kasih.

 
 

Copyright 2015 All Rights Reserved Lian Padukan Terengganu by Blogger.com