Si Bangsat

بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم








Apa kita nak panggil dengan orang yang buat video klip tu…Dia pun ada link ke shoutbox website ni. Pada mulanya malas saya nak layan tapi dah tengok banyak kali sakit jugak hati den. Menyamar pakai nama tok bertuah kemenyan. Senang cerita saya panggil dia ni Si Bangsat.

Nampak sangat si Bangsat ni penakut,bacul,dayus. Setakat posting klip yang tak berapa nak paham hujung pangkal tu sapa-sape pun boleh buat. Ibarat kata orang tua-tua baling batu tapi pergi menyorok balik pokok. Macam ni ke perangai pengamal buah pukul?

Setahu saya lah orang buah pukul ni BERANI, kalau tak puas hati pegi jumpe bersemuka, kalau ditakdirkan berentap pun berentap lah, pukul tetap pukul kalah menang no 2. Tapi si Bangsat sorang ni macam PONDAN. Tergedik-gedik nak memfitnah orang. Saja-saja tambah dosa dah lah baru je lepas raya haji…

Sapa lah guru Si Bangsat ni. Tak diajar ke adab dan etika ke. Dalam kata yang senang paham Si Bangsat ni memang kurang ajar. Orang kata guru tu ibarat cermin dan murid adalah bayangnya….tak tahulah yang mana satu tak betul atau kedua-duanya memang tak betul…Kan tak pasal-pasal guru kau pun terbabit sama. Memang malang lah guru kau tu ada anak murid macam kau..

Sepatah kata dari orang tua-tua..
Kalau kail panjang sejengkal jangan lautan hendak diduga..Kalau takut dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai..

Buat Si Bangsat, renung dan fahami lah sedalam-dalamnya..Apa-apa pun boleh berlaku. Sediakan payung sebelum hujan…


oleh: Cikgu Amy
Comments
6 Comments

6 comments:

# written by cikgu_boy

wah marah benar ni ckgu amy...sabar wak...sabar,tak sabar boleh berenang,sungai besar wak.

# written by amy

sesekali kena bagi jgk ckgu boy...

# written by Anonymous

http://www.youtube.com/watch?v=vVMzY0YGFgA

ada clip baru...

pengakuan pak raja ke -2

kawe

# written by amy

terima kasih lah krna tlg bgtau...apa sgt nak di hairankan..bukannya aku tak penah jmpe pak raja..bknnya aku tak tau sejarah buah pkul mersing...bkannya aku tak tau sejarah lianpadukan...bukannya aku ni buta hati...masing2 ada hati,blh buat pertimbangan dgn waras...masing2 ada citarasa, blh pilih...klau kau suka brg lama tak de org nak marah pun,aku pun tak kisah..aku suka benda baru,kau pun tak blh marah,tak blh paksa aku suka brg lama...sblum kau marah Hj Hasyim, kau patut marah org yg cmpuk adukkan permainan buah pkul mrsing,arwah Pak Mat Kedidi.Bru lah betul..Salah ke di PADUKAN?? Bg aku lg bgus..ilmu makin berkembang..Tp aku hairan tgk puak2 engkau ni yg beriya2 mengutuk..teruskan lah kerja2 engkau tu...aku pun dah tak hairan...Klau kau kata tak betul,cuba lah kau btulkan...kita tgk apa kesudahannya...
jauh dijemput datang disambut
dekat direbut balik diturut

# written by dan

"How could we improve without breaking the old ones?"

# written by Kelana Putra

Hmm ader yang lama, ader yang baru...Biasalah versi bermacam rupa..Jika maksud untuk kebaikan alhamdulillah..Tetapi semua ilmu yang baik, jika dibanding2 dikutuk2, maka akan terserlah peribadi si pelaku...Senang cerita belajar sebanyak mungkin..Jadila seperti resmi padi, semakin berisi, semakin tunduk...

Post a Comment

Kepada Pelawat Yang Budiman,

Jika anda terpaksa menggunakan "Anonymous" sebagai pengenalan diri, sila letakkan nama anda atau nama samaran pada penghujung komentar anda. Ini adalah sebagai tanda keikhlasan anda memberi komen atau ulasan.

Terima Kasih.

 
 

Copyright 2015 All Rights Reserved Lian Padukan Terengganu by Blogger.com